Webinars over pijn
2/25/2019

Pijnbestrijding is een belangrijk, dagelijks onderwerp in elke dierenartsenpraktijk. Alle dieren ervaren pijn. Met betrekking tot genezing is het belangrijk hier rekening mee te houden. Er zijn 3 webinars ontwikkeld die pijn bespreken. Het betreft de webinars ‘Pijn bij het paard’, ‘Pijn bij de kat’ en ‘Pijn bij de hond’. Lees hieronder meer over deze webinars.

Pijn bij het paard

Hoe kan je pijn bij het paard herkennen en beoordelen? Dr. Thijs van Loon bespreekt het vaststellen van pijn aan de hand van verschillende pijnschalen en de daarbij behorende pijnbestrijding door middel van de WHO pijnladder.

Bekijk de webinar nu op: https://www.vetclass.nl/paarden/pijn-bij-het-paard

Duur: 30 minuten   |   Punten: 0,5   |   Taal: Nederlands

Pijn bij de kat

Ondanks dat katten pijn ervaren, weten ze dit vaak goed te verbergen. Hierdoor wordt pijn bij de kat vaak sterk ondergediagnosticeerd en onderbehandeld.

Met dit webinar willen wij je samen met drs. Ies Akkerdaas helpen om katten met acute en chronische pijn te herkennen en deze vervolgens op de juiste manier te behandelen. Zo kunnen katten het pijnvrije leven krijgen dat ze verdienen.

Bekijk de webinar nu op: https://www.vetclass.nl/hondkat/pijn-bij-de-kat

Duur: 90 minuten   |   Punten: 1,5   |   Taal: Nederlands

Pijn bij de hond

Inadequaat behandelde acute pijn is een sterke risicofactor voor het ontwikkelen van chronische pijn. In dit webinar vertelt drs. Joost Uilenreef over pijn en pijnbestrijding bij de hond. Zo bespreekt hij onder andere de korte termijn effecten van pijn en wat deze korte termijn effecten voor uitwerking kunnen hebben op lange termijn effecten en dus chronische pijn